2013. szeptember 29., vasárnap

Álomrajzok: Sok hűhó semmiért


...50 év körüli amerikai nő álma, Sok hűhó semmiért címmel:

"Egy idősebb, őrült férfi, aki II. világháborús veteránnak tűnik, két hatlövetű fegyverrel lövöldözik egy múzeum előtt. Futok, hogy menedéket találjak és régészeti leleteknek tűnő dolgok közé bújok el: oszlopok, hatalmas kőtömbök mögé az épülettel szemben. Egy nő átkarol; kék kabátot visel. Egyrészt saját félelme miatt kapaszkodik belém, másrészt viszont vigasztalni szeretne."

...és az álmodó saját értelmezése:

"Ez a bennem élő gyermek rettegése, amint szembekerülök dühös édesapámmal kora gyermekkoromban. Ő egy múzeum előtt áll, ahol a múlt (az én múltam) relikviáit őrzik. Anya és én a romok között húzódunk meg - ezek a fájdalmas családi interakciók rossz emlékei. Az álom illusztrációjának készítése segített a megértésben: amivel apa lőtt, az a szája volt. Ingerlékeny volt, és bár nem gonosz vagy rosszindulatú módon, de ezzel mégis megijesztette kedves és kissé félénk édesanyámat, legalább annyira, mint engem. Nevettem, mire végeztem a rajzzal; a buta kép megmutatta, ahogyan félősen túlreagáltunk néhány dühös szót - amelyek végső soron olyasvalakit képviseltek, aki éppen kiereszt némi gőzt. Most, hogy felnőtt szemmel tudok rátekinteni erre a haragra, már látom, hogy nincs okom a félelemre."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése