2013. szeptember 25., szerda

Álomrajzok: Két vécé


...50-es évei végén járó amerikai nő blogján találtam a következő álmot, Két vécé címmel (és az illusztrátorként dolgozó szerző rajzával):

    "Vécére kell mennem. Az első, amit találok, olyan magas, mint egy etetőszék. A fedele le van hajtva, szemét borítja, egy pelenkacsere maradványai. Undorral szedegetem le az egyes darabokat, aztán rájövök, hogy nem is olyan gusztustalanok, mint amire számítottam. Azt hittem, kakis pelenkára fogok bukkanni, de nem így történt.

    Elhagyom ezt a vécét, majd egy másikkal szemközt találom magam, ezúttal klasszikus felnőtt csésze mellett, tele szeméttel. A hulladék gyógyszeres dobozokból és más fürdőszobai lomokból áll. A szemem megakad egy dobozon, amelyen a Napoxne nevű gyógyszer neve szerepel. Azon töprengek, vajon mit gyógyíthat? Úgy ébredek fel, hogy a gyógyszer nevét mondogatom folyamatosan, hátha majd emlékszem rá reggel és meg tudom keresni a google-ön."

...mivel az álmok megértésének kulcsa mindig az álmodó kezében van, és ezúttal rendelkezésünkre áll a szerző interpretációja, tőle idézem az értelmezést:

    "Megkönnyebbülési lehetőséget keresek; van valami, amit ki/el kell, hogy engedjek (vécére kell mennem). Az etetőszék megjelenése azt sugallja nekem, hogy az első dolog, amelytől meg kell szabadulnom, egészen korai gyerekkoromból ered. Mivel a fedél le van hajtva, bármi is húzódik meg itt, az tudattalan. És bár soha nem éri el a tudatosság szintjét, szimbolikusan mégis foglalkozom a lelki szeméttel - azzal, hogy leszedegetem és lassan elfogadom (hiszen nem is olyan undorító, mint gondoltam). A legmocskosabb dolgot még nem fedeztem fel önmagamban - vagy talán nincs ilyen (arra számítok, hogy kakis pelenkát találok, de ez nem történik meg).

    Akárhogyan is, úgy tűnik, készen állok felvállalni a felnőtt 'szarságokat', ám a megkönnyebbülés eszköze (a második vécé) megint el van zárva. Ezúttal mitől dugult el? Az álom a Napoxne nevű gyógyszert kínálja fel. Amikor ennek a szónak a jelentését kerestem, ráakadtam a hasonló Naproxen szóra, amely egy fájdalomcsillapító gyógyszer neve. Az álom tehát arról szól, hogy éppen a fájdalom elkerülésének vágya akadályozza meg a szenvedéstől való megtisztulásomat."

Forrás: The Daily Dreamer

Felirat hozzáadása

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése