2013. október 22., kedd

Híres álmok: Jákob


Kép: William Blake - Jákob lajtorjája
...a Biblia Ószövetségében megismerhetjük Jákob történetét, aki rossz lelkiismerettel hajtja nyugovóra a fejét, majd csodálatos álmot lát...

...a bűntudat oka, hogy a szerény és szorgalmas fiú korábban csalással nyerte el haldokló édesapja áldását, amely valójában Ézsaút - Jákob zabolátlan természetű elsőszülött ikertestvérét - illette volna meg (Jákob kihasználta, hogy atyja rosszul lát és Ézsaúnak adta ki magát)
...Jákob tettének hátterében tulajdonképpen hite állt: édesanyja korábban "kijelentést kapott Istentől, amely szerint Jákób fogja elnyerni Isten akaratából az elsőszülöttségi áldást, noha mivel az ikerfiúk közül ő született másodiknak, természet szerint Ézsaút illette volna meg"
...így bár nemes cél érdekében, ám mégis hamis eszközökhöz folyamodott, majd a csalás következtében el kellett menekülnie Ézsaú gyilkos haragja elől...

„És jutott egy helyre, ahol meghált, mivelhogy a nap lement. Vett egyet annak a helynek kövei közül, és feje alá tette, és lefeküdt azon a helyen. És álmot látott: Íme egy létra volt a földön felállítva, melynek teteje az eget érte, és az Isten angyalai fel- és alájártak azon. És az Úr állt azon, és szólt:
- Én vagyok az Úr, Ábrahámnak, a te atyádnak Istene és Izsáknak Istene; ezt a földet, amelyen fekszel, néked adom és a te magodnak. És a te magod olyan lesz, mint a földnek pora, és terjeszkedsz nyugatra és keletre, északra és délre, és tebenned és a te magodban áldatnak meg a föld minden nemzetségei. És ímé, én veled vagyok, hogy megőrizzelek téged valahova mész, és visszahozzalak e földre; mert el nem hagylak téged, míg be nem teljesítem, amit néked mondtam.” /I.Móz. 28:11-15/

...az álom megerősítette Jákobot abban, hogy bár cselekedeteiben még nem, de szíve vágyában már méltó Isten segítségére - így elindulhatott a jellemformálódás rögös útján és el tudta viselni a rá váró megpróbáltatásokat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése