2014. március 21., péntek

Híres álmok: Albert Einstein


Kép forrása: itt
...1890-95 (azaz 11-16 éves kora) között álmodta valamikor a következőket az elméleti fizika géniusza:

    "Az éjszaka közepén szánkóztam a barátaimmal. Elkezdtem lesiklani a domboldalon, de a szánkóm egyre csak gyorsult. Olyan gyorsan haladtam, hogy arra gondoltam: elértem a fénysebességet. Ezen a ponton felfelé néztem és a csillagokat láttam. A fényük megtört és még soha nem látott színeket hozott létre. Borzongató érzés töltött el. Kimondatlanul is megértettem, hogy életem legfontosabb gondolatának látványa tárul a szemem elé."

...az álom fontosságának érzése évtizedekkel később sem csökkent, sőt Einstein így fogalmazott:

    "Tudtam, hogy meg kell értenem ezt az álmot, és azt mondhatnánk, és ki is jelenteném, hogy a teljes tudományos karrierem tulajdonképpen az álmom értelmén való merengésből született."

Forrás: Jungcurrents

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése